Вівторок, 20.08.2019, 15:50



КЗ "Запорізька загальноосвітня
школа-інтернат І-ІІІ ступенів №4" ЗОР




Головна | Реєстрація | Вхід Вітаю Вас Гість | RSS






МЕНЮ САЙТУ
Сьогодні святкують
КОРИСНІ ПОСИЛАННЯ
...
...
...
Пошук
Соціальні мережі

Проблемна тема школи у 2007-2012 роках  "Здоров'язберігаюча і здоров'яформуюча діяльність школи-інтернату як фактор формування здоров'язберігаючої компетентності вихованців".


У 2012-2013 навчальному році педколектив розпочав роботу над новою проблемною темою

Побудова освітнього процесу у школі-інтернаті за гуманно орієнтованими технологіями навчання і виховання

 

Вступ

Актуальність проблеми.

Сучасна школа вимагає докорінного переосмислення парадигми навчання і виховання, оновлення змісту і технології освітнього процесу, становлення учня як суб’єкта власної життєтворчості, орієнтація його на самоосвіту, саморозвиток, самовираження в ході освітнього процесу. Такою парадигмою на наш погляд виступає особистісно орієнтована парадигма і гуманно орієнтовані технології навчання і виховання – індивідуально орієнтована технологія навчання і технологія педагогічної підтримки у вихованні.

     Індивідуально орієнтована технологія спрямована передусім на врахування своєрідності психіки, особистості й індивідуальності вихованця, визнання його активним суб’єктом освітнього процесу, де йде рух від індивіда до навчальної діяльності, а не навпаки, як у традиційному навчанні. Вона передбачає становлення учня – «добувача» знань, що створює внутрішню налаштованість до навчання.

У контексті особистісно орієнтованої парадигми освіти зараз розроблюється теорія і практика педагогічної підтримки дітей, в якій багато хто бачить альтернативу авторитарному вихованню.

Під педагогічною підтримкою мається на увазі система педагогічної діяльності, що розкриває особистісний потенціал дитини й надання допомоги йому у подоланні соціальних, психологічних, особистісних труднощів.

Однак, існує протиріччя між необхідністю переходу на особистісно орієнтовану парадигму освіти, введення її гуманно орієнтованих технологій навчання і виховання і вкрай слабкою орієнтацією педагогів на формування й розвиток індивідуальності учня, відсутністю їх науково-методичної підготовки до втілення таких технологій. Тому виникає проблема готовності всього педагогічного колективу школи до використання нововведень в освітній процес.

Все сказане зумовило вибір науково-методичної теми (ЄНМТ) педагогічного колективу КЗ «ЗШІ №4» ЗОР «Побудова освітнього процесу у школі-інтернаті за гуманно орієнтованими технологіями навчання і виховання» для розробки й апробації у 2012-2017 р.р..

Мета: Розвиток особистості й індивідуальності учня і педагога

Основні завдання для учнів:

§   на основі принципу диференційованого підходу до навчання, що має здійснюватись на суб’єктному рівні забезпечити успішність кожного учня в навчанні;

§   зберігати й зміцнювати здоров’я кожної дитини при організації навчальної й поза навчальної діяльності;

§   забезпечувати набуття соціального досвіду вихованцями.

Основні завдання педагогічного колективу:

§  усвідомлення кожним педагогом важливості проблеми й необхідності її вирішення;

§   вивчення досягнень сучасної науки й педагогічної практики у вирішенні проблеми;

§  дослідження стану питання у колективі і рівня готовності педагогів до його вирішення;

§   впровадження технологій індивідуально орієнтованого навчання і педагогічної підтримки дитини в освітній процес;

§   формування досвіду діяльності і поширення його практики;

§  вивчення й аналіз результатів роботи;

§  вироблення рекомендацій.

 

Етапи роботи над проблемою

Діагностичний етап. 2012 – 2013 н.р.

Аналіз

  •  стан навчально-виховного процесу;
  • труднощі педагогів;
  • виявлення протиріч, що вимагають термінового виправлення. 

Підсумок.  Виявлення проблеми, обумовлення її актуальності. Затвердження теми.

 

Планування й організація роботи. 2013 – 2014 н.р.

  • вивчення педагогічним колективом теорії питання;
  • вивчення досвіду роботи над проблемою;
  • вибір об’єктів для впровадження;
  • вивчення індивідуальних особливостей учнів;
  •  створення проблемних творчих груп педагогів;
  • складання планів роботи на всіх рівнях;
  • розподіл обов’язків між членами колективу;
  • забезпечення умов для виконання завдань (науково-методичних, матеріальних, моральне і матеріальне стимулювання педагогів-дослідників та інших членів колективу.

Підсумок.  Накопичення теоретичного матеріалу і досвіду.

Створення структури ЄНМТ.

Створення моделі декомпозиції ЄНМТ

 

Етап реалізації . 2014 – 2015 н.р., 2015 – 2016 н.р.

  • діяльність проблемних творчих груп з втілення технологій індивідуально орієнтованого навчання і педагогічної підтримки учнів в освітньому процесі; 
  • проведення науково-методичних рад;
  • проведення семінарів-практикумів і тренінгів; 
  • проведення педагогічних рад;
  • проведення відкритих уроків і позакласних виховних заходів;
  • критеріальні виміри результативності;
  • рефлексія діяльності;
  • розширення складу проблемних груп.

Підсумок. Накопичення досвіду роботи і його рефлексія.

Створення проектів індивідуального розвитку учнів.

 

Узагальнюючий етап. 2016 – 2017 н.р.

  • повторні критеріальні виміри; 
  • творчі звіти;
  • підсумкова педагогічна рада. 

Підсумок. Систематизація матеріалів. Узагальнення досвіду. Вироблення коригуючих впливів і рекомендацій.



Copyright MyCorp © 2019
Безкоштовний хостинг uCoz