У 2007-2008 навчальному році педколектив розпочав
роботу над новою проблемною темою "Здоров'язберігаюча і
здоров'яформуюча діяльність школи-інтернату як фактор формування
здоров'язберігаючої компетентності вихованців".
Робота над науково-методичною
темою проводиться різними формами:
- колективна (педради,
семінари, консиліуми, методоб'єднання);
- групова (творчі групи
по роботі над проблемною темою, курсова перепідготовка); робота з молодими
спеціалістами.
- індивідуальна (робота
за індивідуальними планами самоосвіти, планами молодих спеціалістів,
педагогів, що атестувалися).
Протягом останніх років об'єднаними зусиллями
педагогів нашої школи, медиків, соціально-психологічної служби школи,
правоохоронних органів та громадських організацій міста спрямовані на:
- створення умов розвитку
особистості кожного вихованця на основі збереження і зміцнення їхнього
фізичного, психологічного, соціального та духовного здоров'я;
- формування потреби у
здоровому образі життя;
- забезпечення
профілактичного захисту вихованців щодо їхнього здоров'я засобами фізичної
культури в комплексі з сучасними реабілітаційно-терапевтичними
технологіями;
- формування розуміння
залежності свого життя від образу життя та оточуючого середовища.
Особистісно - розвивальна
модель організації методичної роботи з педагогічними кадрами у ЗЗШІ №4
Освітні потреби суспільства
|
|
Освітні потреби
|
|
Освітні потреби педагога
|
|
|
|
|
|
Цілі методичної служби:
|
o
формування
особистісно-розвивальної моделі роботи з педагогами та учнями;
o
створення
оптимальних умов для розвитку та становлення особистості як суб'єкта
діяльності та соціальних стосунків;
o
задоволення
інтересів педагогів у постійному підвищенні їхнього професійного,
загальнокультурного та загальноосвітнього рівнів.
|
|
Завдання:
|
o
розвиток
та збагачення загальної культури педагога;
o
озброєння
педагогів знанням психолого-педагогічної теорії, педагогічної практики за
проблемою;
o
діагностика
індивідуально-психологічних особливостей учнів та вчителя;
o
створення
системи соціально-психологічної підтримки педагога щодо розвитку творчого
потенціалу, адаптації до сучасних умов;
o
стимулювання
самоосвіти та саморозвитку педагога та учня.
|
|
Зміст діяльності методичної служби. Принципи:
|
o
принцип
рівнево-кваліфікаційного підходу;
o
принцип
вікового підходу;
o
принцип
урахування індивідуального досвіду;
o
принцип
створення умов і довільного вибору;
o
принцип
проблемно-ситуативної організації навчання.
|
|
Теоретичне навчання
|
|
Практичне навчання
|
|
Педагогічний досвід
|
|
|
|
|
|
|
Форми навчання
|
|
|
|
|
o
семінари;
o
проблемні
лекції;
o
конференції;
o
педагогічні
читання;
o
педагогічна
рада.
|
|
o педагогічні дискусії;
o брифінги;
o семінар-практикум;
o вирішення творчих
індивідуальних завдань;
o динамічні, творчі,
ініціативні групи тощо.
|
|
o моделювання
педагогічного досвіду;
o стихійна індивідуальна
педагогічна діяльність;
o методичний фестиваль
o конкурс „Учитель року";
o опорні школи;
o ярмарок педагогічних ідей.
|
|
|
|
|
|
|
|
Методи
|
|
|
|
|
|
|
|
o
діагностика;
o
робота
з
інфораційними
джерелами;
o
виступ
зі звітом;
o
огляд
літератури;
o
доповіді;
o
консультації;
o
написання
авторефератів.
|
|
o
діагностика;
o
евристична
бесіда;
o
мозковий
штурм;
o
акмеологічні
тренажери;
o
ділові,
імітаційні ігри;
o
самостійна
робота
з проблеми;
o
відкриті
уроки.
|
|
o
консультації;
o
робота
з інформацій-
ними джерелами;
o
відвідування
уроків;
o
вивчення
шкільної
документації;
o
складання
програми
самоосвіти;
o
складання
програми
педагогічного дослід-
ження за проблемою.
|
|
Структурна модель особистості вчителя:
|
o
механізм
психіки (тип сприйняття, мислення; емоції, увага);
o
досвід
особистості (ЗУНи, спрямованість особистості);
o
типологічні
властивості особистості.
|
|
Результати:
|
o
підвищення
рівня професійної компетентності вчителя;
o
рівень
навчальних досягнень учнів;
o
рівень
сформованості навчальної компетентності полікультурної, комунікативної,
o
інформаційної,
самоосвітньої;
o
рівень
розвитку та збагачення суб'єктного досвіду особистості педагога та учня.
|
|
Наслідки
|
|
Освітні потреби - 2
|
|